• Home »
  • PL »
  • Aktualności »
  • Głębokowodny Terminal Kontenerowy Świnoujście - informacja komisji z dnia 18.10.2021

Aktualności Budujemy przyszłośćTworzymy historię

Głębokowodny Terminal Kontenerowy Świnoujście - informacja komisji z dnia 18.10.2021

Zgodnie z informacją komisji prowadzącej postępowanie mające na celu zawarcie umowy przedwstępnej zobowiązującej do zawarcia umowy przyrzeczonej o korzystanie z nieruchomości zlokalizowanej w granicach portu morskiego w Świnoujściu przeznaczonej na prowadzenie terminalu kontenerowego zgodnie z koncepcją zaproponowaną i zrealizowaną przez korzystającego,na podstawie pkt III.7 lit.a pkt (iv) Procedury postępowania (https://www.port.szczecin.pl/pl/oferta/glebokowodny-terminal-kontenerowy/zaproszenie/) do udziału w II etapie zostali dopuszczeni następujący Uczestnicy Postępowania, którzy złożyli Zgłoszenia do upływu terminu składania Zgłoszeń wskazanego w pkt XVI.1 Procedury:

  1. AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU S.A. z siedzibą w Warszawie, adres siedziby: ul. Nowy Świat nr 6/12, 00-400 Warszawa;
  2. BALTIC GATEWAY LTD z Wielkiej Brytanii adres siedziby: Rolleston House, Bridge Street,  Horncastle, Linconshire, England LN9 5HZ;
  3. DEME CONCESSIONS Scheldedijk 30, Haven 1025, Zwijndrecht, Belgia.


Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., to spółka Skarbu Państwa, która od 30 lat wspiera polskich przedsiębiorców z sektora przemysłu. W dobie transformacji ustrojowej i gospodarczej ARP S.A. kładła nacisk na procesy modernizacji, restrukturyzacji i konsolidacji przedsiębiorstw przemysłowych.
Obecnie, portfel spółek ARP S.A. obejmuje kilkadziesiąt podmiotów działających m.in. w sektorach: energetycznym, stoczniowym, elektromaszynowym, a także obszarach wysoce innowacyjnych, jak sektor kosmiczny.
ARP jest partnerem biznesowym dla firm, które: chcą się rozwijać w innowacyjnych branżach, potrzebują wsparcia w realizacji procesów restrukturyzacji, szukają finansowania oraz tych, które szukają terenów inwestycyjnych w specjalnych strefach ekonomicznych.
Dodatkowo, ARP S.A. zarządza dwiema specjalnymi strefami ekonomicznymi, w ramach których działają europarki: EURO-PARK MIELEC, EURO-PARK WISŁOSAN oraz EURO-PARK KOBIERZYCE

Baltic Gateway Ltd, to brytyjska SPV (Special Purpose Vehicle) stworzona przez Jamesa Sutcliffe w celu realizacji projektu głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu i wspierana przez Port Evo. Port Evo była właścicielem i operatorem portów w Wielkiej Brytanii i podejmuje działania w sektorze portowym na arenie międzynarodowej. Obejmuje to obecnie prowadzony rozwój portu zasilanego pływami w Wielkiej Brytanii.
James Sutcliffe i zespół tworzący obecnie Baltic Gateway stworzyli w latach 2004-2007 terminal DCT Gdańsk, który stał się największym głębokowodnym terminalem kontenerowym w Polsce, otwierając Polsce bezpośredni dostęp do bezpośrednich zawinięć statków z Dalekiego Wschodu i innych rynków oceanicznych. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się terminali kontenerowych w Europie Północnej, a ostatnio został sprzedany konsorcjum z udziałem PSA.

DEME Concessions NV jest spółką zależną Grupy DEME zajmującą się inwestycjami i rozwojem projektów, prowadzącą projekty w zakresie infrastruktury i energii odnawianej offshore. Grupa DEME posiada ponad 140-letnie doświadczenie w budowie infrastruktury morskiej na całym świecie. Przykładowe referencje Grupy DEME obejmują budowę dwóch dużych terminali kontenerowych; tj. budowę terminalu London Gateway w ujściu Tamizy oraz budowę terminalu Tuas Phase 1 w Singapurze o pojemności 20 milionów TEU.
DEME Concessions uzupełnia te działania budowlane poprzez aktywne rozwijanie, finansowanie i eksploatację projektów w zakresie infrastruktury i odnawialnych źródeł energii. Poczynania te umożliwia działanie na zasadzie wczesnego zaangażowania i budowanie spójnej filozofii partnerstwa. Niektóre z referencji DEME związanych z infrastrukturą obejmują port Duqm w Sułtanacie Omanu, dalszy rozwój Port-la Nouvelle na francuskim Morzu Śródziemnym, czy Blankenburg Connection w Holandii.

Zdjęcia