• Home »
  • PL »
  • Aktualności »
  • Terminal promowy w Świnoujściu postęp prac modernizacyjnych

Aktualności Budujemy przyszłośćTworzymy historię

Terminal promowy w Świnoujściu postęp prac modernizacyjnych

Postępują roboty budowlane na terminalu promowym w Świnoujściu.  Ten zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego, czyli przewozu ładunków wykorzystującego różne środki transportu. Inwestorem jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

Terminal od dwóch lat zmienia swój kształt. Nie ma już śladu po dawnych magazynach, rampie przeładunkowej, czy też wyposażeniu nabrzeży nr 5 i 6. Usunięto również nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia dna na długości 300 m.

Osadzono w grunt 1050 metalowych pali pod konstrukcję nowego nabrzeża. Wykonano łoże rampy przeładunkowej oraz podstawę pod konstrukcję wsporczą estakady. Została zamontowana konstrukcja stalowa estakady nad dworcem kolejowym w Świnoujściu, trwają prace wyposażeniowe. Pojawił się też plac postojowy dla 170 samochodów ciężarowych i plac związany z obsługą ładunków intermodalnych. 

Obecnie trwają roboty polegające na wykonaniu płyty nabrzeża. Prowadzone są prace związane z postępem robót drogowych, układu torów kolejowych, montażu nowej i większej rampy przeładunkowej, trwają roboty czerpalne przy nowym nabrzeżu oraz prace elektroenergetyczne i teletechniczne. Jeszcze w tym roku planuje się osadzenie rękawa pasażerskiego.

W ramach inwestycji ZMPSiŚ zakupuje także specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami.

Inwestycja powinna zakończyć się w przyszłym roku.  W ramach projektu stanowiska promowe nr 5 i 6 są łączone w jedno. Dzięki temu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF Łącząc Europę. (Monika Woźniak-Lewandowska)

Za treść niniejszej publikacji wyłączną odpowiedzialność ponosi Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. i nie musi ona odzwierciedlać opinii Unii Europejskiej.

Zdjęcia